Украинский богослов, писатель, проповедник и миссионер. Родился и живет в Луцке (Украина). Епископ Волынский и Галицкий Украинской Независимой Апостольской Православной Церкви. Основатель и ведущий Библейской школы духовного совершенствования (www.vedmedenko.org ). Член Национального союза журналистов Украины (НСЖУ). Дипломант Премии им. Ивана Франко в области информационной деятельности за 2009 год.
Постоянные читатели
вторник, 14 февраля 2017 г.
понедельник, 13 февраля 2017 г.
воскресенье, 12 февраля 2017 г.
ШЛЯХ БЛУДНОГО СИНА
Недільне Євангельське читання.
НАПЕРЕДОДНІ ВЕЛИКОГО ПОСТУ.
ШЛЯХ БЛУДНОГО СИНА.
Друга неділя передпостового періоду присвячена притчі про блудного сина. У храмах прочитується уривок з Євангелії від Луки, який знову і знову примушує нас замислитись над своїм життям: чи не є, бува, і ми отими “блудними синами”, які зреклися благодаті Отця нашого Небесного, і замість того, щоб щоденно насичуватись насущним хлібом Слова Божого, шукати Царства Небесного, — харчуємось нечистим духовним харчем — “свинячими недоїдками”? Чи не пора нам зупинитись на шляхах своїх і разом з отим блудним сином вигукнути: “Встану, піду до Отця свого...”?!
“У чоловіка одного було два сини. І молодший з них сказав батькові: «Дай мені, батьку, належну частину маєтку!» І той поділив поміж ними маєток. А по небагатьох днях зібрав син молодший усе, та й подавсь до далекого краю, і розтратив маєток свій там, живучи марнотратно. А як він усе прожив, настав голод великий у тім краї, — і він став бідувати. І пішов він тоді, і пристав до одного з мешканців тієї землі, а той вислав його на поля свої пасти свиней. І бажав він наповнити шлунка свого хоч стручками, що їли їх свині, та ніхто не давав їх йому. Тоді він спам’ятався й сказав: «Скільки в батька мого наймитів мають хліба аж надмір, а я отут з голоду гину! Устану і піду я до батька свого, та й скажу йому: «Прогрішився я, отче, против неба та супроти тебе... Недостойний я вже зватись сином твоїм, прийми ж мене як одного з своїх наймитів»... І, вставши, пішов він до батька свого. А коли він далеко ще був, його батько вгледів його, — і переповнився жалем: і побіг він, і кинувсь на шию йому, і зачав цілувати його! І озвався до нього той син: «Прогрішився я, отче, против неба та супроти тебе, і недостойний вже зватися сином твоїм»... А батько рабам своїм каже: «Принесіть негайно одежу найкращу, і його зодягніть, і персня подайте на руку йому, а сандалі на ноги. Приведіть теля відгодоване та заколіть, — будемо їсти й радіти, бо цей син мій був мертвий — і ожив, був пропав — і знайшовся!» І почали веселитись вони.
А син старший його був на полі. І коли він ішов й наближався додому, почув музику та танці. І покликав одного зо слуг, та й спитав: «Що це таке?» А той каже йому: «То вернувся твій брат, і твій батько звелів заколоти теля відгодоване, — бо ж здоровим його він прийняв». І розгнівався той, і ввійти не хотів. Тоді вийшов батько його й став просити його. А той відповів і до батька сказав: «Ото, стільки років служу я тобі, і ніколи наказу твого не порушив, — ти ж ніколи мені й козеняти не дав, щоб із приятелями своїми потішився я... Коли ж син твій вернувся оцей, що проїв твій маєток із блудницями, — ти для нього звелів заколоти теля відгодоване»... І сказав він йому: «Ти завжди зо мною, дитино, і все моє — то твоє! Веселитись та тішитись треба було, бо цей брат твій був мертвий — і ожив, був пропав — і знайшовся!” (Лк. 15.11 — 32).
О, скільки таких братів наших — духовних мерців — блукають у далеких від Господа краях! Скільки пропалих для Царства Небесного блудних синів, розтринькавши маєток свій, ту Божественну благодать, яку отримали в таїнстві хрещення, змарнувавши своє духовне й фізичне здоров’я, розтративши найцінніший дар Божий — життя, “живучи марнотратно”,— “пасуть свиней” для мешканців чужої нам землі, землі омани багатства світу цього! Землі, скарби якої “міль поїсть та іржа поточить”. Землі, князем якої є світоправитель цієї темряви, сатана — отой ворог і супротивник Волі Божої, “вуж стародавній”, що мешкає у полі наших сердець і щохвилини нашіптує нам, як і за часів Адама: “А чи правду сказав Бог? Ні, не вмрете...”.
Притча про блудного сина є однією з найважливіших притч не тільки Нового Заповіту, а й усієї Біблії. Шлях блудного сина — це шлях народу віри. Шлях від увірування через падіння до воскресіння. Шлях від Авраама і Давида через Вавілонський полон до Христа. Цей шлях проходить народ Божий, починаючи з перших людей віри, символічно зображених у Святому письмі під образами Адама і Єви. Згадаймо історію. Авель — Каїн — Сиф; Сиф — розбещення людей — Ной; Ной — Вавілонське стовпотворіння — Авраам; Авраам, Ісак, Яків — рабство Єгипту — Мойсей; Мойсей — пустеля, сини Кореєві — Ісус Навин і т.д., аж до приходу Христового. Усе повертається на кола свої. Історія повторюється, духовний вітер віє то в краї гарячої віри, то знову дихає зимним холодом півночі зневір’я. “Віє вітер на південь, і на північ вертається, крутиться, крутить він та й іде, і на круг свій вертається вітер...” (Еклезіаст 1.6). Шлях блудного сина... Шлях церкви. Церкви як Старозавітньої, так, на жаль, і Новозавітньої.
Гефсиманія... Час страждань Ісусових уже близько. “І, взявши з Собою Петра, і Якова та Івана, Він зачав сумувати й тужити... І сказав Він до них: «Обгорнена сумом смертельним душа Моя! Залишіться тут і пильнуйте!» І Він відійшов трохи далі, припав до землі, та й благав, щоб, як можна, минула Його ця година. І благав Він: «Авва-Отче, — Тобі все можливе: пронеси мимо Мене цю чашу!.. А проте, не чого хочу Я, але чого Ти...” (Мк. 14.32 — 42). Чи тільки людська природа Ісуса, чи лише людська воля Цього Богочоловіка, Сина Божого, Істинного Бога і Істинної Людини страждала тоді? Чи мало знаємо ми прикладів з історії Церкви, коли не Бого-, а просто люди, люди віри, — йшли на смерть заради Царства Божого і співали Псалми. Ні! Не за Себе сумував і тужив Ісус. Він бачив шлях новозавітнього духовного Ізраїля, новозавтнього народу віри, — шлях блудного сина... Він бачив, як іржаві цвяхи користолюбства й насильства прибивають руки (діла Милосердя і Богопізнання) та ноги (ходу в Царство Небесне) Його. Як войовничий спис світських засад проникає між ребер Його, в Тіло Його, Церкву. Як виливається на землю кров і вода, — марнується жива вода Вчення Його, про яку Він сказав:”Хто прагне, хай прийде, і хто хоче, хай воду життя бере дармо!” Бачив, як знекровлюється благословенне Його Тіло...
Та бачив Він і інше. Бачив, що “кості Його не сокрушаться”, кістяк, основа, Остаток, вірні — залишаться незламними. Бачив тих блаженних, які вбогі духом, які засмучені, які лагідні, які голодні та спрагнені правди, які милостиві, які чисті серцем, які є миротворцями, які гнані за правду — бачив овечок Своїх в усіх дворах, в усіх громадах, в усіх конфесіях. Бачив тих благословенних, які нагодували, вгамували спрагу, зодягли, прийшли і відвідали. Бачив тих, які знали Його, і яких Він знав. Тих, кого Він передбачив і предназначив, шоби стали одно, щоб був Один Пастир і одна паства.
“Пророкуй про ці кості, та й скажеш до них: Сухі кості, послухайте слова Господнього! Так говорить Господь Бог до цих кісток: Ось Я введу у вас Духа — і ви оживете! І дам на вас жили, і виросте на вас тіло, і простягну на вас шкіру, і дам у вас Духа, — і ви оживете. І пізнаєте ви, що Я — Господь!” (Єзекіїль 37.1-14).
Шлях блудного сина...
З книги "Ключ Давидів" (єпископ Олег Ведмеденко).
Книга в електронному вигляді тут: http://vedmedenko.org.ua/books.php
НАПЕРЕДОДНІ ВЕЛИКОГО ПОСТУ.
ШЛЯХ БЛУДНОГО СИНА.
Друга неділя передпостового періоду присвячена притчі про блудного сина. У храмах прочитується уривок з Євангелії від Луки, який знову і знову примушує нас замислитись над своїм життям: чи не є, бува, і ми отими “блудними синами”, які зреклися благодаті Отця нашого Небесного, і замість того, щоб щоденно насичуватись насущним хлібом Слова Божого, шукати Царства Небесного, — харчуємось нечистим духовним харчем — “свинячими недоїдками”? Чи не пора нам зупинитись на шляхах своїх і разом з отим блудним сином вигукнути: “Встану, піду до Отця свого...”?!
“У чоловіка одного було два сини. І молодший з них сказав батькові: «Дай мені, батьку, належну частину маєтку!» І той поділив поміж ними маєток. А по небагатьох днях зібрав син молодший усе, та й подавсь до далекого краю, і розтратив маєток свій там, живучи марнотратно. А як він усе прожив, настав голод великий у тім краї, — і він став бідувати. І пішов він тоді, і пристав до одного з мешканців тієї землі, а той вислав його на поля свої пасти свиней. І бажав він наповнити шлунка свого хоч стручками, що їли їх свині, та ніхто не давав їх йому. Тоді він спам’ятався й сказав: «Скільки в батька мого наймитів мають хліба аж надмір, а я отут з голоду гину! Устану і піду я до батька свого, та й скажу йому: «Прогрішився я, отче, против неба та супроти тебе... Недостойний я вже зватись сином твоїм, прийми ж мене як одного з своїх наймитів»... І, вставши, пішов він до батька свого. А коли він далеко ще був, його батько вгледів його, — і переповнився жалем: і побіг він, і кинувсь на шию йому, і зачав цілувати його! І озвався до нього той син: «Прогрішився я, отче, против неба та супроти тебе, і недостойний вже зватися сином твоїм»... А батько рабам своїм каже: «Принесіть негайно одежу найкращу, і його зодягніть, і персня подайте на руку йому, а сандалі на ноги. Приведіть теля відгодоване та заколіть, — будемо їсти й радіти, бо цей син мій був мертвий — і ожив, був пропав — і знайшовся!» І почали веселитись вони.
А син старший його був на полі. І коли він ішов й наближався додому, почув музику та танці. І покликав одного зо слуг, та й спитав: «Що це таке?» А той каже йому: «То вернувся твій брат, і твій батько звелів заколоти теля відгодоване, — бо ж здоровим його він прийняв». І розгнівався той, і ввійти не хотів. Тоді вийшов батько його й став просити його. А той відповів і до батька сказав: «Ото, стільки років служу я тобі, і ніколи наказу твого не порушив, — ти ж ніколи мені й козеняти не дав, щоб із приятелями своїми потішився я... Коли ж син твій вернувся оцей, що проїв твій маєток із блудницями, — ти для нього звелів заколоти теля відгодоване»... І сказав він йому: «Ти завжди зо мною, дитино, і все моє — то твоє! Веселитись та тішитись треба було, бо цей брат твій був мертвий — і ожив, був пропав — і знайшовся!” (Лк. 15.11 — 32).
О, скільки таких братів наших — духовних мерців — блукають у далеких від Господа краях! Скільки пропалих для Царства Небесного блудних синів, розтринькавши маєток свій, ту Божественну благодать, яку отримали в таїнстві хрещення, змарнувавши своє духовне й фізичне здоров’я, розтративши найцінніший дар Божий — життя, “живучи марнотратно”,— “пасуть свиней” для мешканців чужої нам землі, землі омани багатства світу цього! Землі, скарби якої “міль поїсть та іржа поточить”. Землі, князем якої є світоправитель цієї темряви, сатана — отой ворог і супротивник Волі Божої, “вуж стародавній”, що мешкає у полі наших сердець і щохвилини нашіптує нам, як і за часів Адама: “А чи правду сказав Бог? Ні, не вмрете...”.
Притча про блудного сина є однією з найважливіших притч не тільки Нового Заповіту, а й усієї Біблії. Шлях блудного сина — це шлях народу віри. Шлях від увірування через падіння до воскресіння. Шлях від Авраама і Давида через Вавілонський полон до Христа. Цей шлях проходить народ Божий, починаючи з перших людей віри, символічно зображених у Святому письмі під образами Адама і Єви. Згадаймо історію. Авель — Каїн — Сиф; Сиф — розбещення людей — Ной; Ной — Вавілонське стовпотворіння — Авраам; Авраам, Ісак, Яків — рабство Єгипту — Мойсей; Мойсей — пустеля, сини Кореєві — Ісус Навин і т.д., аж до приходу Христового. Усе повертається на кола свої. Історія повторюється, духовний вітер віє то в краї гарячої віри, то знову дихає зимним холодом півночі зневір’я. “Віє вітер на південь, і на північ вертається, крутиться, крутить він та й іде, і на круг свій вертається вітер...” (Еклезіаст 1.6). Шлях блудного сина... Шлях церкви. Церкви як Старозавітньої, так, на жаль, і Новозавітньої.
Гефсиманія... Час страждань Ісусових уже близько. “І, взявши з Собою Петра, і Якова та Івана, Він зачав сумувати й тужити... І сказав Він до них: «Обгорнена сумом смертельним душа Моя! Залишіться тут і пильнуйте!» І Він відійшов трохи далі, припав до землі, та й благав, щоб, як можна, минула Його ця година. І благав Він: «Авва-Отче, — Тобі все можливе: пронеси мимо Мене цю чашу!.. А проте, не чого хочу Я, але чого Ти...” (Мк. 14.32 — 42). Чи тільки людська природа Ісуса, чи лише людська воля Цього Богочоловіка, Сина Божого, Істинного Бога і Істинної Людини страждала тоді? Чи мало знаємо ми прикладів з історії Церкви, коли не Бого-, а просто люди, люди віри, — йшли на смерть заради Царства Божого і співали Псалми. Ні! Не за Себе сумував і тужив Ісус. Він бачив шлях новозавітнього духовного Ізраїля, новозавтнього народу віри, — шлях блудного сина... Він бачив, як іржаві цвяхи користолюбства й насильства прибивають руки (діла Милосердя і Богопізнання) та ноги (ходу в Царство Небесне) Його. Як войовничий спис світських засад проникає між ребер Його, в Тіло Його, Церкву. Як виливається на землю кров і вода, — марнується жива вода Вчення Його, про яку Він сказав:”Хто прагне, хай прийде, і хто хоче, хай воду життя бере дармо!” Бачив, як знекровлюється благословенне Його Тіло...
Та бачив Він і інше. Бачив, що “кості Його не сокрушаться”, кістяк, основа, Остаток, вірні — залишаться незламними. Бачив тих блаженних, які вбогі духом, які засмучені, які лагідні, які голодні та спрагнені правди, які милостиві, які чисті серцем, які є миротворцями, які гнані за правду — бачив овечок Своїх в усіх дворах, в усіх громадах, в усіх конфесіях. Бачив тих благословенних, які нагодували, вгамували спрагу, зодягли, прийшли і відвідали. Бачив тих, які знали Його, і яких Він знав. Тих, кого Він передбачив і предназначив, шоби стали одно, щоб був Один Пастир і одна паства.
“Пророкуй про ці кості, та й скажеш до них: Сухі кості, послухайте слова Господнього! Так говорить Господь Бог до цих кісток: Ось Я введу у вас Духа — і ви оживете! І дам на вас жили, і виросте на вас тіло, і простягну на вас шкіру, і дам у вас Духа, — і ви оживете. І пізнаєте ви, що Я — Господь!” (Єзекіїль 37.1-14).
Шлях блудного сина...
З книги "Ключ Давидів" (єпископ Олег Ведмеденко).
Книга в електронному вигляді тут: http://vedmedenko.org.ua/books.php
суббота, 11 февраля 2017 г.
РОЗПОРЯДОК БОГОСЛУЖІНЬ
РОЗПОРЯДОК БОГОСЛУЖІНЬ:
1. Неділя про блудного сина (12 лютого 2017 року Божого, початок о 9-00):
- загальна та індивідуальна сповідь, спільна молитва, Євангеліє, Євхаристія, Причастя;
- недільна проповідь (архієрейська);
- оголошення, вітання з днем народження;
- освячення води, хрестиків, ікон;
- панахида за в Бозі спочилих;
- молебень Ісусу Христу загальний ("На всяку потребу" ).
Заняття недільної школи для дітей - одразу після причастя.
2. Стрітення Господа нашого Ісуса Христа. Божественна Літургія, святковий чин (середа, 15 лютого 2017 року Божого, початок о 9-00):
- загальна та індивідуальна сповідь, спільна молитва, Євангеліє, Євхаристія, Причастя;
- освячення Стрітенської води та свічок;
- святкове привітання;
- оголошення, вітання з днем народження;
- священниче благословення, індивідуальне освячення води та свічок;
- освячення хрестиків та ікон;
- літія за в Бозі спочилих.
Середа й п’ятниця - піст (середа, свято Стрітення, дозволяється риба).
3. Субота поминальна (м’ясопусна). Божественна Літургія (субота, 18 лютого 2017 року Божого, початок о 9-00):
- загальна та індивідуальна сповідь, спільна молитва, Євангеліє, Євхаристія, Причастя;
- проповідь;
- освячення води, хрестиків, ікон;
- велика панахида (співають всі).
НАША АДРЕСА: м. Луцьк, вул. Зв'язківців, 1. Громада «Христового Воскресіння» Української Незалежної Апостольської Православної Церкви (УНАПЦ). Настоятель Єпископ Олег (Ведмеденко). Тел. +380962301777, +380665806016.
ПРЯМА ОНЛАЙН (STREAM) ТРАНСЛЯЦІЯ АРХІЄРЕЙСЬКИХ БОГОСЛУЖІНЬ: http://www.youtube.com/user/OlegVedmedenko/live
ПІДТРИМКА СЛУЖІННЯ: http://vedmedenko.org.ua/help.php Ми молимося за жертводавців Божої справи щолітургії.
Запрошуємо всіх, молимося за всіх. Миру й відради Вам духовної...
1. Неділя про блудного сина (12 лютого 2017 року Божого, початок о 9-00):
- загальна та індивідуальна сповідь, спільна молитва, Євангеліє, Євхаристія, Причастя;
- недільна проповідь (архієрейська);
- оголошення, вітання з днем народження;
- освячення води, хрестиків, ікон;
- панахида за в Бозі спочилих;
- молебень Ісусу Христу загальний ("На всяку потребу" ).
Заняття недільної школи для дітей - одразу після причастя.
2. Стрітення Господа нашого Ісуса Христа. Божественна Літургія, святковий чин (середа, 15 лютого 2017 року Божого, початок о 9-00):
- загальна та індивідуальна сповідь, спільна молитва, Євангеліє, Євхаристія, Причастя;
- освячення Стрітенської води та свічок;
- святкове привітання;
- оголошення, вітання з днем народження;
- священниче благословення, індивідуальне освячення води та свічок;
- освячення хрестиків та ікон;
- літія за в Бозі спочилих.
Середа й п’ятниця - піст (середа, свято Стрітення, дозволяється риба).
3. Субота поминальна (м’ясопусна). Божественна Літургія (субота, 18 лютого 2017 року Божого, початок о 9-00):
- загальна та індивідуальна сповідь, спільна молитва, Євангеліє, Євхаристія, Причастя;
- проповідь;
- освячення води, хрестиків, ікон;
- велика панахида (співають всі).
НАША АДРЕСА: м. Луцьк, вул. Зв'язківців, 1. Громада «Христового Воскресіння» Української Незалежної Апостольської Православної Церкви (УНАПЦ). Настоятель Єпископ Олег (Ведмеденко). Тел. +380962301777, +380665806016.
ПРЯМА ОНЛАЙН (STREAM) ТРАНСЛЯЦІЯ АРХІЄРЕЙСЬКИХ БОГОСЛУЖІНЬ: http://www.youtube.com/user/OlegVedmedenko/live
ПІДТРИМКА СЛУЖІННЯ: http://vedmedenko.org.ua/help.php Ми молимося за жертводавців Божої справи щолітургії.
Запрошуємо всіх, молимося за всіх. Миру й відради Вам духовної...
четверг, 9 февраля 2017 г.
Епископ Олег (Ведмеденко). "Об устроении и структуре УНАПЦ" (ВИДЕО)
Епископ Олег (Ведмеденко). "Об устроении и структуре УНАПЦ" (ВИДЕО): https://youtu.be/LNkSfQV-BSY
ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ:
Лекции и проповеди епископа Олега (Ведмеденко) смотрите на сайте Библейской школы, в разделе "Аудио и видео (Архив)" http://www.vedmedenko.org/lection-archive.php
Приглашаем на нашу страничку "ПОМОЧЬ РЕСУРСУ". Открыт карточный счет. Спасибо за сослужение: http://www.vedmedenko.org/help.php
ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ:
Лекции и проповеди епископа Олега (Ведмеденко) смотрите на сайте Библейской школы, в разделе "Аудио и видео (Архив)" http://www.vedmedenko.org/lection-archive.php
Приглашаем на нашу страничку "ПОМОЧЬ РЕСУРСУ". Открыт карточный счет. Спасибо за сослужение: http://www.vedmedenko.org/help.php
среда, 8 февраля 2017 г.
вторник, 7 февраля 2017 г.
“Об устроении и структуре Украинской Независимой Апостольской Православной Церкви” (СТАТЬЯ)
Епископ Олег (Ведмеденко). “Об устроении и структуре Украинской Независимой Апостольской Православной Церкви” (СТАТЬЯ): http://www.vedmedenko.org/statti.php?num=219
"Автокефалия (от греч. «сам голова») – самоуправление, независимость. Автокефальной называется независимая поместная церковь (поместная – здесь действующая в определенном месте, на местах): епархиальная община, либо добровольное объединение епархиальных общин. Предстоятелем автокефальной церкви является епископ (в случае централизованной религиозной организации патриархального типа – в должности патриарха; в церкви соборноправной – митрополита). Автокефалия предполагает административную и каноническую независимость от прочих церквей, при сохранении духовного, евхаристического, догматического и соборного единства. Здесь собор независимых поместных церквей. Здесь принцип Единой, Святой, Соборной и Апостольской Церкви..." (Далее по ссылке)
ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ:
Все статьи Епископа Олега Ведмеденко на сайте Библейской школы, в разделе "Статьи и проповеди": http://www.vedmedenko.org/statti_all.php
Приглашаем на нашу страничку "ПОМОЧЬ РЕСУРСУ". Открыт карточный счет. Спасибо за сослужение: http://www.vedmedenko.org/help.php
"Автокефалия (от греч. «сам голова») – самоуправление, независимость. Автокефальной называется независимая поместная церковь (поместная – здесь действующая в определенном месте, на местах): епархиальная община, либо добровольное объединение епархиальных общин. Предстоятелем автокефальной церкви является епископ (в случае централизованной религиозной организации патриархального типа – в должности патриарха; в церкви соборноправной – митрополита). Автокефалия предполагает административную и каноническую независимость от прочих церквей, при сохранении духовного, евхаристического, догматического и соборного единства. Здесь собор независимых поместных церквей. Здесь принцип Единой, Святой, Соборной и Апостольской Церкви..." (Далее по ссылке)
ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ:
Все статьи Епископа Олега Ведмеденко на сайте Библейской школы, в разделе "Статьи и проповеди": http://www.vedmedenko.org/statti_all.php
Приглашаем на нашу страничку "ПОМОЧЬ РЕСУРСУ". Открыт карточный счет. Спасибо за сослужение: http://www.vedmedenko.org/help.php
Подписаться на:
Сообщения (Atom)