Постоянные читатели

четверг, 2 марта 2017 г.

ЧИН ПРОЩЕННЯ ПРОЩЕНОЇ НЕДІЛІ

ЧИН ПРОЩЕННЯ ПРОЩЕНОЇ НЕДІЛІ

http://www.vedmedenko.org.ua/statti.php?num=232

З благословення Митрополита всієї України, Єпископа Волинського і Галицького Олега (Ведмеденка), ним же й укладено.

Всім вірним в Господі нашім Ісусі Христі – благодать вам і мир…

+++

(Служимо наприкінці літургії, після оголошень та вітань. Починати з виголосу диякона: «Ще і ще, схиливши коліна, Господу помолімось…» Всі – як люди, так і клір – стають на коліна. Священнослужителі на солеї, обличчям до людей. Настоятель /якщо служба архієрейська, то архієрей/ так само на колінах читає молитву прощення:)

Молитва прощення

Боже, ми просимо сьогодні благодаті Твоєї, аби простити нам усіх людей, яких зустріли в нашому житті. Ми знаємо, що Ти даси нам сили для того, аби ми змогли це зробити, і дякуємо Тобі за те, що Ти любиш нас більше, ніж ми самі себе любимо, і більше бажаєш нашого щастя, ніж ми самі його бажаємо.

Господи, насамперед я щиро каюся, і прошу простити мене за всі ті хвилини, коли мене охоплювала гіркота й образа на Тебе. Коли Ти допускав у моєму житті проблеми – зі здоров`ям, матеріальні, в сім’ї й на роботі, – а я нарікав, і був незадоволений власною долею. Прошу Тебе нині: очисти моє серце і мій розум. Я обираю Тебе моїм єдиним Господом і Спасителем. Наповни мене Святим Твоїм Духом!

Боже, прости мені мої гріхи, мої слабкості і провини, і все те, що є поганого в мені, або що я вважаю поганим. Я щиро каюся перед Тобою і прошу Тебе, Господи, навчи мене перше прощати самого себе, свою недосконалість, бо ж як зможу пробачити ближнього свого, себе не простивши.

Сьогодні я відверто прощаю усіх близьких і рідних мені людей. Від усього серця я прощаю свою маму. Прощаю всі ті випадки, коли вона, можливо, завдавала мені болю, сердилася на мене, гнівалася і карала мене, коли надавала перевагу моїм братам і сестрам. Я прощаю їй ті хвилини, коли називала мене нерозумним (нерозумною), незугарним, найгіршим з її дітей і казала, що я занадто дорого обходжуся нашій родині. Коли виговорила мені, що я був небажаною дитиною, випадковістю, помилкою, або ж народився не таким, яким їй хотілося. Я вибачаю їй це.

Я прощаю мого батька. Прощаю йому ті дні і роки, коли мені не вистачало його підтримки, його любові, ніжності, або хоча б уваги. Пробачаю йому, що в нього не було часу, пробачаю те, що він не супроводжував мене у важливі моменти мого життя; його пияцтво, сварки з мамою, з моїми братами й сестрами. Його жорстокі покарання і те, що він нас покинув, пішов з дому, прощаю йому розлучення з моєю мамою або його зради – я прощаю йому це.

Господи, цим прощенням я хочу охопити також моїх братів і сестер. Я прощаю тих, хто відштовхував мене, говорив про мене неправду, ненавидів мене, таїв на мене образи, вів зі мною війну за любов наших батьків, ранив мене або заподіював фізичні страждання. Прощаю тих, хто був жорстоким зі мною, карав мене, або яким-небудь іншим чином отруював моє життя.

Господи, я прощаю чоловікові (дружині) те, що мені бракувало його (її) любові, ніжності, розсудливості, підтримки, уваги, розуміння і взаємного спілкування, а також усе, у чому він (вона) був винуватий; усі його пороки, слабості, ті вчинки і слова, які зранювали мене і відбирали спокій.

Господи, я прощаю моїм дітям відсутність поваги до мене, неслухняність, нестачу любові, уваги, підтримки, тепла, розуміння. Прощаю їм їхні негарні звички, їхній відхід від Церкви, усі погані вчинки, що викликали в моїй душі тривогу.

Мій Боже, я прощаю рідних мого чоловіка (моєї дружини) і родини моїх дітей: прощаю їм їхні слова, думки, діла і невиконання обов’язків, якими вони ранили мене.

Господи, прошу Тебе, допоможи мені простити моїх рідних: бабусю і дідуся, тітку і дядька, двоюрідних братів і сестер, які втручалися у справи нашої сім’ї і, намагаючись керувати моїми батьками, вносили в родину безладдя, настроюючи одного з батьків проти іншого.

Боже, допоможи мені простити тих моїх співробітників, які неприємні мені, або ускладнюють мені життя. Тих, хто перекладає на мене свої завдання, не хоче співпрацювати, намагається заволодіти моєю посадою – я прощаю їх.

Допоможи простити сусідів, які мають потребу в моєму прощенні, – за шум, бруд, пересуди, неправду про мене та плітки про інших сусідів – усе це я прощаю їм, Господи.

Я прощаю усіх священнослужителів, причетників, братів і сестер моєї общини, викладачів та служителів парафіяльних шкіл і груп, мого пастиря та духівника, єпископа, митрополита, предстоятеля, усю Церкву. Прощаю їм можливу неуважність, відсутність підтримки, нестачу підтвердження того, що я являю собою цінність; можливо неладні проповіді, прискіпливість, або навпаки, брак опіки і підбадьорення, – я прощаю їм сьогодні.

Господи, я прощаю людей, які тримаються інших політичних поглядів; тих, хто напосідав на мене, висміював, переслідував мене за мої переконання, нав’язував мені свої; тих, через кого я поніс матеріальний чи моральний збиток.

Я прощаю представників інших конфесій та віросповідань, які намагалися схилити мене силою, нав`язували мені свою віру, цькували та принижували мене.

Прощаю тих, хто ображав мене через мою етнічну приналежність: дискримінував мене, насміхався наді мною, розказував анекдоти, що порочать мою національність, заподіяв моїй родині фізичний, емоційний, матеріальний збиток. Я сьогодні прощаю їх.

Щирим серцем прошу Тебе, Господи: дай мені ласку і силу простити всім, хто вважає мене своїм ворогом, з такою любов’ю, з якою Ти на Голгофі молився за своїх розпиначів. Як первомученик Стефан молив Тебе за тих, що вбивали його, так і я припадаю до Тебе з молитвою: усіх, що ненавидять і кривдять мене, прости, щоб жоден з них через мене не загинув, але всі спаслися. Я прощаю всім, хто будь-коли вчинив мені що-небудь злого думкою, словом, чи ділом, і прошу Тебе з глибини мого серця: не карай їх, але помилуй і просвіти світлом Твоєї благодаті.

Господи, наверни до Себе серця ворогів безщасної України нашої, свідомих і несвідомих, що нівечать душу її, розпалюють ворожнечу, сіють зерна ненависті та неспокою; якщо ж неможливо запеклим навернутися, то поклади межу їхньому злу, і захисти від них обраних Твоїх.

Господи, я прощаю тих фахівців, що якимсь чином заподіяли мені шкоду: лікарів, медсестер, юристів, суддів, політиків, бізнесменів та адміністративних працівників. Я прощаю усіх, хто зайнятий у суспільних службах: поліцейських, пожежних, водіїв міського транспорту, санітарів, у тому числі тих працівників, які домагалися надто багато за свою роботу.

Господи, я прощаю моєму роботодавцеві те, що він мало платив мені, не цінував мою роботу, не заохочував за досягнення.

Я прощаю моїх вчителів і викладачів, як колишніх, так і нинішніх – тих, що карали мене, принижували, кривдили мене, ставилися до мене несправедливо, висміювали мене, називали «ледачим» або «відсталим», змушували залишатися після уроків. Я прощаю їх, Господи, від усієї душі.

Я прощаю моїх друзів, що зрадили мене, перестали зі мною спілкуватися, не підтримували мене та були недоступні, коли я мав потребу в них, зайняли в мене гроші і не повернули їх, говорили про мене неправду.

Господи, особливо я молюся про благодать прощення тієї людини, яка за все моє життя ранила мене важче усіх. Я прошу, допоможи мені простити того, кого я вважаю своїм найлютішим ворогом; того, кого мені найважче простити; того, про кого я сказав, що ніколи його не прощу…

Я сам точно так само прошу прощення у всіх цих людей – за біль, що їм заподіяв, – найбільше ж у мами, у тата і в чоловіка (у дружини). Я всім серцем прошу в них прощення, особливо за щонайбільші образи, які їм наніс.

Дякую Тобі, Господи, що ось тепер звільнив мене від зла непрощення. Хай Дух Твій Святий наповнює мене світлом, і осяває кожен темний куточок мого серця. Амінь…

(Всі піднімаються з колін. Настоятель з солеї просить прощення у священнослужителів та мирян. Далі – загальне прощення. /Перед тим слід пояснити людям, як підходити до священика, диякона, причетників та один до одного./

Настоятель з хрестом у руках сходить у храм. До нього підходить другий священик, так само з хрестом: “Простіть мені, отче” – “З серця свого прощаю, простіть і мене, немічного” – “Хай простить нам Господь провини наші”, – і поцілувавши хрест, стає праворуч настоятеля. Так само й диякон з іконою підходить спершу до настоятеля, затим до другого священика, і стає праворуч того. Тоді підходять причетники – до настоятеля, священика, дияконів, і стають на місце збору пожертв.

Після цього до кліру підходять люди. Так само: “Простіть мені, отче /коли до мирян, то брате, сестро/” – “З серця свого прощаю, простіть і мене, немічного” – “Хай простить нам Господь провини наші”, – і цілує хрест /у диякона – ікону/; з мирянами просто тричі розціловується. І так, по черзі, уся громада.

В цей час хор співає покаянні псалми…)

КІНЕЦЬ, І БОГУ СЛАВА


Комментариев нет:

Отправить комментарий